Menu

Menu

Nyheder fra Matematikcenter

Tilbage til feed

Fyrtårnsprojekt

Nyheder

Matematikcenter er blandt de ni organisationer, der er blevet udnævnt til fyrtårnsprojekt

Hos Matematikcenter kan vi ikke få armene ned i disse dage. Vi er nemlig blandt de 9 visionære organisationer, der har klaret sig gennem nåleøjet, og er blevet udnævnt til fyrtårnsprojekt af Teknologipagten. Vi er i Matematikcenter stolte af at være en del af de ni udvalgte organisationer, der er eksempler på særligt gode projekter, andre kan lade sig inspirere af.

Teknologipagtens vision er at sikre, at Danmark får de nødvendige tekniske og digitale kompetencer, vi har brug for i fremtiden. Derfor har Teknologipagten i de sidste tre år arbejdet på at kortlægge alle projekter og organisationer i Danmark, hvor der hver dag arbejdes stenhårdt på at udbrede kendskabet til STEM-fagene, og hvor der udvikles konkrete redskaber til, hvordan vi alle sammen kan styrke vores kompetencer indenfor naturvidenskab, teknologi, ingeniørvidenskab og matematik.

Med udnævnelsen af de ni fyrtårnsprojekter håber TeknologipagtRådet, at kunne øge indsatsen og forbedre kvaliteten i andre projekter.

”I Danmark har vi en lang række værdifulde indsatser, der er med til at udvikle danskernes STEM-kompetencer. I bestræbelserne på at sikre, at vi som samfund griber de mange lovende muligheder i takt med en hastig digital og teknologisk udvikling, er det helt afgørende, at vi deler viden og lærer af hinanden. De netop udvalgte fyrtårnsprojekter vil stå som rollemodeller med viden, erfaring og gode ideer, der kan inspirere de øvrige engagementer og projekter i Teknologipagten ”, siger André Rogacziewski, formand for TeknologipagtRådet.

Vi vil gerne benytte lejligheden til at sige tusind tak for samarbejdet, tilliden og opbakningen til vores arbejde med at tilbyde gratis lektiehjælp i øjenhøjde, der giver børn og unge lyst til at udforske matematikkens verden, så de får øjnene op for de muligheder, matematikken åbner. For vi tror på, at alle med den rette hjælp kan opnå deres fulde potentiale i matematik.'

Du kan læse mere om fyrtårnsprojektet her